تبلیغات
چهارراه تبلیغات - نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد // نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی ,

موج‌‌ سواری تبلیغاتی روی صدای خواننده فیلم


با اینکه هنوز به زمان اکران فیلم «بارکد» مدتی باقی مانده ولی تبلیغات آن شروع و مخاطبان قبل از نمایش فیلم با حال و هوای آن آشنا شده‌اند. فیلم سینمایی بارکد با توجه به عکس‌های منتشر شده از مجموعه‌ای از بازیگران جوان‌پسند تشکیل شده است.

http://bakhtaei.ir/up/Pics/Barcode 01.jpg

بازیگرانی که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند و همین طرفداران گروهی از مخاطبان فیلم را تشکیل خواهند داد. اما هیچ سازنده‌ فیلمی برای جذب مخاطب به این موضوع اکتفا نمی‌کند و سعی خواهد کرد با استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی گروه مخاطبان بسیاری را به سینماها برای دیدن فیلمش بکشاند.

این موضوع درمورد فیلم بارکد نیز صدق می‌کند. گروه تبلیغات این فیلم برای شروع تبلیغات خود سراغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رفته‌اند و از مخاطبان‌شان خواسته‌اند با صدای خواننده فیلم دابسمشی تهیه و از طریق کانال‌های مختلف تبلیغاتی این فیلم، ویدئوهای خود را so-margin-bottom-alt: auto;text-align:justify;line-height:normal;mso-outline-level:2;direction:rtl; unicode-bidi:embed">بختایی درپاسخ به این سوال که آیا استفاده از اجرای دابسمش برای فیلم سینمایی بارکد شیوه جالب و مناسبی است یا خیر، می‌گوید: مدتی است دابسمش یا صداگذاری غیرحرفه‌ای مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و مخاطبان زیادی این شیوه را اجرا می‌کنند.

از آنجا که کارهای ساخته شده در این قالب و به‌صورت دابسمش به سرعت دست به دست و به اصطلاح ویروسی می‌شود، می‌توان از آنها به‌عنوان شیوه‌ای ارزان برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی استفاده کرد. البته میزان اثربخشی این شیوه به هدف تبلیغاتی هم بستگی دارد. ممکن است برای برخی اهداف، این شیوه کارآمدی evel:2;direction:rtl; unicode-bidi:embed">ترانه خوانده شده توسط یاس برای نخستین‌بار از طریق این فیلم منتشر شده و تابه‌حال توسط بسیاری از مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. فیلم بارکد قبلا در جشنواره فیلم فجر اکران شده است و اکران عمومی آن تا چند وقت دیگر شروع خواهد شد.

«فرصت امروز» تصمیم دارد با کمک امیر بختایی، مشاور و مدرس بازاریابی، فروش و تبلیغات زوایای مختلف شیوه تبلیغاتی به‌کار رفته توسط گروه تبلیغات فیلم بارکد را مورد بررسی قرار دهد. در ادامه بختایی به سوالات مختلفی پاسخ داده است که می‌خوانید.

 

ارزش محتوای پیام در انتقال دهان به دهان آن تاثیرگذار است

امیر بختایی درباره تفاوت تبلیغات محصولات فرهنگی با محصولات برند‌های تجاری و موضوعاتی که باید در تبلیغات هر کدام از این محصولات مورد توجه قرار داد، می‌گوید: اصول کلی تبلیغات محصولات فرهنگی با تبلیغات برندها و محصولات تجاری تفاوتی ندارد. البته در تبلیغات محصولات فرهنگی استفاده از تاکتیک‌های متفاوت و جدید ضرورت بیشتری دارد.

به‌عنوان مثال در تبلیغات محصولات فرهنگی، کنجکاوی مخاطبان فیلم‌های سینمایی و علاقه آنها به داشتن اطلاعات درباره فیلم‌های جدید می‌تواند به‌عنوان یک فرصت طلایی مورد استفاده تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران تبلیغات فیلم‌ها قرار گیرد. دقت داشته باشید که وقتی محتوای پیام به تنهایی از ارزشی محسوس برخوردار باشد، انتشار و انتقال دهان به دهان آن بسیار آسان‌تر خواهد شد و چنین محتوایی قدرت ویروسی شدن نیز دارد. بر این اساس در تبلیغات محصولات فرهنگی با تهیه آگهی‌های جذاب می‌توان از خود مخاطبان به‌عنوان رسانه ثانویه برای انتقال پیام به دیگر مخاطبان استفاده کرد.

 

استقبال مخاطبان از دابسمش یا صداگذاری غیر‌حرفه‌ای

بختایی درپاسخ به این سوال که آیا استفاده از اجرای دابسمش برای فیلم سینمایی بارکد شیوه جالب و مناسبی است یا خیر، می‌گوید: مدتی است دابسمش یا صداگذاری غیرحرفه‌ای مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است و مخاطبان زیادی این شیوه را اجرا می‌کنند.

از آنجا که کارهای ساخته شده در این قالب و به‌صورت دابسمش به سرعت دست به دست و به اصطلاح ویروسی می‌شود، می‌توان از آنها به‌عنوان شیوه‌ای ارزان برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی استفاده کرد. البته میزان اثربخشی این شیوه به هدف تبلیغاتی هم بستگی دارد. ممکن است برای برخی اهداف، این شیوه کارآمدی بیشتری داشته باشد.

 

استفاده برعکس از شیوه دابسمش در تبلیغات فیلم بارکد

بختایی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از شیوه دابسمش توسط گروه تبلیغات فیلم بارکد می‌تواند گروه مخاطبانی که هنوز فیلم را ندیده‌اند درگیر و آنها را به سمت دیدن فیلم جذب کند، می‌گوید: تاکنون مردم سوژه‌های تولیدات دابسمشی خود را از صحنه‌های معروف و شناخته شده فیلم‌های سینمایی یا تلویزیونی انتخاب می‌کردند و سپس روی صدای واقعی، تصاویر خود را جایگزین تصاویر اصلی می‌کردند. این تلاقی تصویر جدید با صدای قدیمی است که باعث جذابیت دابسمش شده است.

حال با این توصیفات گروه تبلیغات فیلم سینمایی بارکد برای تبلیغات از شیوه‌ای برعکس استفاده کرده‌اند. مخاطبان در این شیوه قرار است صدای خود را روی تصاویری که قبلا دیده نشده است بگذارند و اجرای این شیوه از جذابیت کار به‌شدت خواهد کاست. به نظرم بیشترین کارکرد این شیوه، افزایش آگاهی مخاطبان از عرضه یک فیلم است و این شیوه تا حدی می‌تواند به طور غیرمستقیم افزایش آگاهی مخاطب کمک کند. ولی در مورد اینکه صرفا با تهیه دابسمش بتوان به جذب گسترده مخاطب برای تماشای فیلم پرداخت چندان خوشبین نیستم.

 

افزایش اثربخشی شیوه تبلیغاتی با هدف قرار دادن جوانان

بختایی درباره اینکه چه گروه مخاطبانی بیشتر سراغ این شیوه تبلیغاتی خواهند رفت و اینکه گروه تبلیغات فیلم بارکد برای درگیری بیشتر مخاطبان باید از چه روندی استفاده کنند، می‌گوید: به نظرم قشر نوجوان و جوان بیشتر از این شیوه استقبال می‌کنند و چنانچه مخاطبان فیلم همین گروه سنی باشند اثربخشی چنین شیوه‌هایی مضاعف خواهد شد، چراکه این گروه نه تنها در ساخت دابسمش بلکه در انتشار آن هم بسیار کوشا و جدی عمل می‌کنند.

درنتیجه حتما گروه مخاطبان فیلم نیز باید نوجوانان و جوانان باشند که به انتشار این شیوه تبلیغاتی و شرکت در آن از خود اشتیاق نشان دهند. بر این اساس کارکرد این شیوه را برای فیلم‌های با مخاطبان خاص بسیار کمتر می‌دانم.

 

موج‌سواری گروه‌های تبلیغاتی بر جریان‌های قدرتمند اجتماعی

بختایی در پاسخ به این سوال که آیا گروه تبلیغات فیلم بارکد در به‌کارگیری تبلیغات به شیوه دابسمش به درستی سراغ یک جریان اجتماعی رفته و از صدای خواننده‌ای که طرفداران زیادی دارد، استفاده کرده یا خیر، می‌گوید: البته از جهاتی می‌توان گفت گروه روند درستی را طی کرده‌اند اما در این باره باید همه جوانب را درنظر گرفت.

جریان‌های قدرتمند اجتماعی، فرصتی مناسب برای موج سواری گروه‌های تبلیغاتی است. شخصا استفاده از جریانات اجتماعی جاری را نوعی هوشمندی می‌دانم که می‌تواند هزینه‌های تبلیغاتی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، چون استفاده از این شیوه به خودی خود سرعت انتشار تبلیغات را بالاتر می‌برد. البته این موج‌سواری ریسک‌های خاص خود را هم دارد.

به‌عنوان نمونه به سخره گرفتن چنین فعالیت‌هایی در رسانه‌های عمومی می‌تواند به یک تهدید جدی برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل شود، درنتیجه گروه‌هایی که از این شیوه روز اجتماعی بهره‌برداری می‌کنند، در به‌کارگیری آنها باید دقت زیادی کنند تا مبادا تبلیغات به‌کاررفته توسط آنها تبدیل به یک ضد تبلیغ برای‌شان نشود و نتیجه منفی را از عملکردشان دریافت نکنند.

http://bakhtaei.ir/up/Pics/Barcode 02.jpg

 قدرت روزافزون رسانه‌های نوین در تبلیغات محصولات فرهنگی

این مدرس تبلیغات درباره اینکه چرا تبلیغات فرهنگی در کشورمان آنچنان از روند جذابی پیروی نمی‌کند و فعالان این حوزه برای تبلیغاتشان باید سراغ چه روش‌هایی بروند، می‌گوید: محصولات فرهنگی از گستره بالایی برخوردارند و محصولات زیادی زیرمجموعه محصولات فرهنگی محسوب می‌شوند. هر گروه از این محصولات شرایط و موقعیت خاص خود را دارند که براساس همین موضوع نیز شیوه و روش‌های تبلیغاتی متفاوتی نیز می‌توان برای آنها به کار برد.

به نوعی شیوه‌های به‌کاررفته بستگی به محصول و شرایط آن دارد. حال اگر سوال شما در خصوص تبلیغ محصولات فرهنگی آثار سینمایی است، باید بگویم مهم‌ترین محدودیتی که در گذشته در مورد تبلیغات سینمایی مطرح بوده، عدم حمایت و حتی برخورد سلیقه‌ای و محدود‌کننده رسانه‌های عمومی از جمله صدا و سیما با فعالان عرصه سینماست.

معتقدم در آینده نزدیک تولیدکنندگان محصولات فرهنگی از جمله فیلمسازان، با بهره گرفتن از قدرت روزافزون رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی و به‌کارگیری عنصر خلاقیت، قادرند تبلیغات این گروه محصولات را از انزوا خارج و مخاطبان زیادی روز به روز به سمت استفاده از این محصولات سوق پیدا کنند.

منبع: روزنامه فرصت امروز، شماره 19 تیرماه 95


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در چهارشنبه 3 شهریور 1395

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت