تبلیغات
چهارراه تبلیغات - ابزاها و روشهای تحقیقات بازار: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 ابزاها و روشهای تحقیقات بازار // مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات ,

New Page 1

ابزارها و روشهای بررسی بازار

http://static.mihanblog.com//public/user_data/user_files/25/74797/Images/surveys.jpg

بررسی بازار به عنوان بخشی حیاتی از تحقیقات بازار و به معنای گفتگوی مستقیم با مشتریان هدف به منظور درک و دریافت میزان و چگونگی تمایل آنها به خرید کالا یا استفاده از خدمات می باشد. می توان برای انجام این کار، بسته به حجم بازار از خدمات شرکت های فعال در این حوزه استفاده کرد و یا خود این مهم را به انجام رساند.

بدیهی است که انجام مصاحبه رو در رو توسط خود شما، ایده های جدیدتر و بهتری را الهام می بخشد ولی متاسفانه زمان و انرژی بسیار زیادی را از شما خواهد گرفت!

New Page 2

 

فوکس گروپ: اگر نمی توانید این مصاحبه را شخصا انجام دهید می توانید از یک جلسه فوکس گروپ برای این امر استفاده کنید. به عنوان اداره کننده، جلسه را به سمت گفتگوی بدون مرز پیش ببرید و به خاطر داشته باشید که می بایست هم ساکت ترین فرد را به گفتگو تشویق کنید و هم از پرگو ترین فرد بخواهید که به دیگران هم، مجال اظهار نظر دهد و ما حصل جلسه شما، گرفتن اطلاعات فقط از افرادی که ذاتا سخنور هستند، نشود.

وقتی بررسی بازار انجام می دهید، خواه مصاحبه حضوری ، فوکوس گروپ و یا مصاحبه تلفنی باشد، به مشتریانی که با شما بحث می کنند یا بازخورد منفی می دهند توجه کنید. نگرانِ داشتن مشتریانی که عاشق و وفادار به محصولات یا خدماتتان هستند نباشید؛ افرادی که به شما نقاط ضعفتان را گوشزد می کنند اطلاعات با ارزش و مفیدی را جهت ارتقای سطح عملکرد در اختیارتان می گذارند.

زمانی که می خواستیم سریال "شوخی کردم...!" را لانچ کنیم، 70 نفر از مخاطبان سریال قبلی (ویلای من) را بر اساس بازه نسبتا  کامل سن، تحصیلات، منطقه محل سکونت و جنسیت دست چین کرده و در سینما آزادی برنامه ای برایشان تدارک دیدیم. در این جلسه قسمت اول شوخی کردم را برایشان نمایش داده و من به عنوان دبیر جلسه از تک تک آنها سوال پرسیدم و سعی کردم از نقطه نظرات تک تک آنها، از پسر 15 ساله تا خانم 70 ساله، از بی سواد یا دکترا و افراد خرده فرهنگ های مختلف مطلع شوم و از جمع بندی آن در ساخت سریال و نیز کمپین بازاریابی مربوط به سریال استفاده كنیم.

مصاحبه تلفنی: این راه به عنوان ارزانترین و سریعترین راه برای گرفتن اطلاعات از مشتریان بالقوه است. قبل از شروع به تماس از اهداف خود یک سناریو تهیه کنید و حداقل یکبار آنرا تمرین کنید. به یاد داشته باشید که اکثر مخاطبان، زمان زیادی برای پاسخگویی به شما را ندارند، پس سوالات خود را ساده، شفاف و خلاصه طراحی کنید. می توانید برای انجام این کار از دانشجویان استفاده کنید و یکی از مناسبترین بانک تلفن ها، اطلاعات تماس با واحد رضایت مشتری یا CRM  شما می باشد.


 شبکه های اجتماعی: با همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی، پیدا کردن مشتریان بالقوه بصورت مستقیم، دیگر کار چندان دشواری نیست! مهم این است که با طراحی کمپین های مناسب این مخاطبان را به دنبال کردن صفحات رسمی و یا هواداری خود ترغیب کنیم (برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله "پنج درس از استراتژی محتوای دیجیتال كوكاكولا" مراجعه نمایید.). پس از آن می توان با طراحی پرسشنامه های الکترونیکی، اطلاعات مناسبی را از مخاطبان جمع آوری کرد و یا با مانیتورکردن کامنت ها و گفتگو ها در شبکه های اجتماعی، انجمن های گفتگو و نیز سایتهای عمومی و تخصصی اطلاعات مفیدی را حاصل نمود.

تعریف یک نظرسنجی باز در فیس بوک می تواند شما را شگفت زده کند! چرا که مخاطبان می توانند خود نیز پاسخی به پاسخ های از پیش تعریف شده شما اضافه کنند و شاید این پاسخ ها دریچه ای جدید به سوی شما بگشاید!

ضمنا پتانسیل شبکه های اجتماعی موبایل را نیز دست کم نگیرید! ساخت گروه و یا ارسال مستقیم پیام به مخاطبان در Viber،WhatsApp، Line و ... می تواند گاه از فیس بوک نیز موثرتر باشد!


ارسال ایمیل: وقتی درباره بررسی تعداد زیادی از مخاطبان صحبت می کنیم، ارسال ایمیل یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین راه حل هاست. سعی کنید سوالاتتان در حدود یک صفحه وب باشد و بیش از 20 سوال را مطرح نکنید. یک پرسشنامه ایده آل می بایست ساده، ساختارمند، با جوابهای چند گزینه ای، بله/خیر یا موافقم/مخالفم به منظور پاسخگویی ساده تر از سویی و جمع آوری و تحلیل ساده تر از سوی دیگر طراحی گردد. در صورت لزوم یک یا دو سوال تشریحی نیز گنجانده شود. برای بدست آوردن بانک ایمیل کافی است که با راه اندازی کلوپ مشتریان، علاوه بر بالابردن سطح رضایت، اطلاعات فردی و تماس آنها را نیزجمع آوری کنید! ضمناً به این نکته توجه کنید که سرویس دهندگان بزرگ ایمیل همچون جی میل و یاهو، ایمیل های انبوهی که از یک آدرس آی پی ارسال می شود را بصورت اتوماتیک به پوشه هرزنامه ها منتقل می کنند و شما می بایست از سرویس هایی که متناسب این کار ارائه می شوند استفاده نمایید.

 برای انجام بررسی بازار به فراخور می توانید از هر راه حل مبتنی بر ارتباطات اجتماعی با استفاده از نکات یاد شده، استفاده کنید.

منبع: چهارراه تبلیغات، نوشته آرش بهجو

 


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در دوشنبه 23 تیر 1393

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت