تبلیغات
چهارراه تبلیغات - بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی // مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات ,

New Page 5

سه قدم موثر در بومی سازی کمپین های بازاریابی بین المللی

سه قدم موثر در بومی سازی كمپین بازاریابی

"زمانی که با یک مرد به زبانی که متوجه می شود حرف می زنید، به فکرش نفوذ پیدا می کنید و هنگامی که با او به زبان مادری اش سخن می گویید به قلب او وارد می شوید" نلسون ماندلا"

مهمترین نکته درباره بازاریابی بین المللی ساخت و بومی سازی “آمیخته بازاریابی برای مشتریان در کشور هدف است و بومی سازیبه معنای سازگار کردن محصول، خدمات یا محتوای مارکتینگبا زبان، فرهنگ، قوانین و مسائل فنی در یک کشور یا منطقه می باشد.

New Page 6

 

در حقیقت ترجمه ارتباطات بازاریابی و وب سایت به زبان جدید می بایست به معنای بومی سازی با نگاه به تفاوت های فرهنگی آن کشور صورت پذیرد و کالا یا خدمات می بایست بر اساس خواسته مشتریان بومی سازی گردد. به عنوان مثال فانتا در اروپا درصد بیشتری از کنسانتره پرتقال و درصد کمتری از شربت ذرت با فراکتوز و همینطور، رنگ روشن تر و طعم تازه تری نسبت به نسخه امریکایی خود دارد که پر رنگ تر و شیرین تر است.

گاهی کالا یا خدمات برای وارد شدن به بازار جدید نیاز به تغییر بنیادین در ساختار محصول ندارد ولی می بایست راه جدیدی برای ارتباط با مشتریان پیدا کند؛ گاهی تغییر برند یا تغییر نام محصول می تواند کارساز باشد. به عنوان مثال شرکت نیسان در امریکا خودرویی به نام "Xtrerra"تولید می کند که همان خودرو را به نام "Frontier" در بازار چین به فروش می رساند و محصولی مشابه را نیز با نام "رونیز" به بازار ایران عرضه کرده است.

و یا شرکت یونیلیور، محصولات برند AXE را در بریتانیا با نام Lyxn  و شرکت P&G محصولات برند Mr. Clean را در این کشور با نام تجاری Mr. Proper به فروش می رساند.

حال به قدم های اولیه در خصوص بومی سازی و یا طراحی کمپین های بازاریابی در کشوری جدید می پردازیم:

1)نیازهای عملیاتی

موارد زیر خشت های بنای لانچ محصول در بازار جدید با اثر بخشی مناسب و هزینه کم هستند که نکات مهم آن به شرح زیر می باشند:

زبان: ارتباط برقرار کردن با مشتریان از طریق زبان محلی اولین، بدیهی ترین و در عین حال حیاتی ترین اقدام است. در این فرآیند نباید به تسلط مردم به زبانی مرجع مانند انگلیسی و یا فرانسوی تکیه کرد. به عنوان مثال در کشوری مثل سوئد که اکثر مردم به زبان انگلیسی تسلط کامل کافی دارند می بایست نوشته ها به زبان سوئدی باشد.

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره شد نلسون ماندلا می گوید: . "زمانی که با یک مرد به زبانی که متوجه می شود حرف می زنید، به فکرش نفوذ پیدا می کنید و هنگامی که با او به زبان مادری اش سخن می گویید به قلب او وارد می شوید"برای نفوذ به قلب مخاطب (و سبد خرید) می بایست با تکیه بر منابع و ماخذ به بسط محتوا در زبان محلی پرداخت.

 قواعد محلی: ممکن است در کشورهای مختلف قواعد مختلفی برای تبلیغات وجود داشته باشد. به عنوان مثال در استان کبک کانادافقط به زبان فرانسه می بایست تبلیغ کرد. اگر در این استان به وب سایت ها، مراکز تماس و سایر روشهای بازاریابی نگاه کنیم همه متون و صداهای ضبط شده به زبان فرانسه است. این امر باعث امکان مقایسه ساده تر در هنگام خرید و در نتیجه احساس راحتی بیشتر خریداران می شود. به عنوان مثال مردم این منطقه قبل از اتخاذ تصمیم نهایی خرید، نیاز به دانستن سیاست های شفاف بازپس گیری اجناس دارند و ترجیح می دهند متنی را که می خوانند و بار حقوقی هم دارد به زبان اصلی خویش یعنی فرانسوی باشد.

به هر روی ترجمه وب سایت و یا در صورت لزوم راه اندازی مرکز تماس کاری مهم برای ورود به بازار در کشور جدید است که می بایست انجام پذیرد.

واحد ها: در وب سایت، کاتالوگ، تبلیغات و ... می بایست واحد های اندازه گیری، قیمت ها و نحوه نمایش زمان بنا به مقتضیات کشور تبدیل و تنظیم گردد. به عنوان مثال معنای 04/07 در امریکا 7 آپریل است در حالی که در آلمان 4 جولای می باشد.

ضمناً به روز بودن نرخ تبادلی ارز در وب سایت های فروش بین المللی با توجه به تغییر مداوم نرخ ارز امری ضروری است.

حرکت چشم هنگام خواندن: توجه به نحوه خواندن و نقاط تمرکز در هنگام خواندن و یا تماشای تبلیغات.

مثلاً خاورمیانه چشم از راست به چپ، در غرب از چپ به راست و در برخی از کشور ها مانند ژاپن از بالا به پایین متون و یا آگهی ها را می خوانند که به این جهت می بایست نکات کلیدی را در محل مناسب خود در فرم بصری آگهی ها یا بدنه محصولات جانمایی نمود.

 

2) فرهنگ

برای بومی سازی محصول، خدمات و یا کمپین ها در کشورهای مختلف نیاز مبرمی به درک ظرایف فرهنگی آن کشور وجود دارد که بطور مختصر به آنها می پردازیم:

شبیه سازی بصری: باید از خود پرسید چه برتری های بصری در آگهی های ما وجود دارد؟ در بازار جدید چه چیزی زیبا تلقی می شود؟ نشانه های زیبا شناختی در کشور میزبان چیست؟ چه سبک گرافیکی در این کشور پر مخاطب است؟

 لحن و طرز بیان: پی بردن به روش برقراری ارتباط مردم با کمپین ها و ارتباطات جمعی. دانستن اینکه ارتباطات اغلب به طور رسمی انجام می شود یا غیر رسمی و دوستانه؟

 حس شوخ طبعی:  برداشت از یک شوخی در فرهنگ های مختلف، متفاوت است. فهمیدن اینکه چه چیز در کشوری طنز تلقی می شود امری مهم است. به عنوان مثال جک های امریکایی”Kock-knok” در ایتالیا وجود ندارند و وقتی یکی از این جک ها را برای یک ایتالیایی توضیح می دهیم، جذابیت آن کاملا از بین می رود.

 آداب و رسوم: سنجش فعالیت های متداول روزانه افراد. به عنوان مثال مردم آن کشور چندبار در هفته به حمام می روند؟ ناهار را در خانه مصرف می کنند یا از غذای بیرون استفاده می کنند و...

 دین: تعیین میزان تاثیر دین در زندگی اجتماعی و روزانه افراد. مردم آن کشور چند بار در روز نیایش می کنند؟ روزهای مذهبی چه روزهایی هستند؟ میزان تاثیر پیام های مذهبی (به عنوان مثال تبریک یا تسلیت رویدادهای مذهبی) چه میزان است؟

 رنگ: رنگها معانی مختلفی در فرهنگ های مختلف می دهند. به عنوان مثال رنگ سفید در چین رنگ عزاداری است و رنگ قرمز به معنای خوش بختی و خوش یمنی است.در هنگام برندینگ، طراحی بسته بندی و نیز طراحی متریال های تبلیغاتی می بایست به رنگ شناسی توجه ویژه داشت.

 تابوها و علایق جمعی: توجه به علایق، سرگرمی ها، نوع روابط، سیاست های محلی، خرافات، نوع نگاه نسبت به کشورها و فرهنگ های دیگر (از جمله کشور ما) می تواند به شکل فوق العاده ای به رساندن پیام ما به مخاطبان تاثیرگذار باشد.

 

3) رفتار مشتری

تحقیق درباره چگونگی خرید مشتریان در کشور هدف، یکی از مهترین عواملی است که می تواند کمپین را در مسیر درست هدایت نماید.

خرج کردن یا پس انداز کردن: مشتریان نهایی بیشتر پولهای خود را خرج می کنند یا پس انداز؟ در آن کشور خرید کردن تفریح حساب می شود، عادت روزانه است و یا از سر نیاز خرید می کنند؟

تحقیق قبل از خرید:  چقدر افراد پیشرو جامعه قبل از خرید یک محصول جدید تحقیق می کنند؟ درباره چه نکاتی از یک محصول جدید با دیگران مشاوره می کنند؟ آیا برای خرید منتظر دریافت حقوق ماهیانه می شوند؟

در دسترس بودن خرید اعتباری: خرید اعتباری در جامعه چقدر تسهیل شده است؟ مردم برای خریدهای روزانه از روش پرداخت نقدی استفاده می کنند یا اعتباری؟ روش استفاده از خرید اعتباری در آن کشور چگونه است؟ به عنوان مثال در برزیل، فروشگاه های بزرگ کارت های اعتباری مخصوص به خودشان را دارند و مردم به جای استفاده از کارت های اعتباری بانک ها از این نوع کارت ها استفاده می کنند.

مرخصی و تعطیلات: برای موفقیت کمپین و در نتیجه رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده فروش، دانستن زمان متداول تعطیلات، مدت زمان تعطیلات یا مرخصی های  طولانی مدت( تعطیلات سال نو، تابستانی، زمستانی و ...)، روش سپری کردن تعطیلات، مناطق متداول برای سفر و ....؛ اهمیت غیر قابل انکاری دارد.

اینترنت، شبکه های اجتماعی و روش های مدرن ارتباط جمعی: همانطور که مستحضر هستید فضای الکترونیکی، یکی از مهمترین، ارزانترین و موثرترین ابزارهای مارکتینگ در جهان مدرن شناخته می شود و با درک صحیح از عادات، سایتها و شبکه های مورد استفاده عمومی در کشور هدف می توان پر بازده ترین کمپین ها را طراحی و اجرا نمود.

کانالهای توزیع: مشخص کردن بهترین کانال توزیعی برای محصولات. برای مثال کتاب و کتاب فروشی در امریکا رو به نابودی است و استفاده از کتاب های الکترونیک روز به روز گستره تر می گردد. ولی در امریکای جنوبی کتاب چاپ شده و کتاب فروشی ها هنوز رونق بسیاری دارند و روند الکترونیکی شدن کتابخوانی روند کندی دارد.

تحقیق، تحقیق، تحقیق بهترین راه برای نیل به سمت بازاریابی بین المللی است. و برای ساخت برند در بازار های جدید به ایده های جدید و متناسب با آن بازار نیاز است و بومی سازی کمپین های موجود قدم اول برای فتح بازار کشور هدف محسوب می گردد.

در ابتدا می بایست تیم مارکتینگ و روابط عمومی درک صحیحی از فرهنگ محلی و رفتار مشتریان داشته باشند، سپس با دست یابی به این دانش می توان به بهترین نحو کمپین های بومی سازی شده را خلق نمود و پیام های مورد نظر را به مشتریان رسانید.

منبع:چهارراه تبلیغات، نوشته آرش بهجو

 


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در یکشنبه 1 تیر 1393

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت