تبلیغات
چهارراه تبلیغات - پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا // نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی ,

New Page 1

پنج درس از استراتژی محتوای دیجیتال كوكاكولا

http://static.mihanblog.com//public/user_data/user_files/25/74797/Images/93/coca.jpg

اخیرا دوست گرامی آرش بهجو مدیر بازاریابی شركت گلرنگ رسانه، دو مقاله كوتاه و ارزشمند را ترجمه و برای ما ارسال كرده اند. ضمن سپاس از لطف و توجه این دوست عزیز، مطلب اول با عنوان پنج درس از استراتژی محتوای دیجیتال كوكا كولا در ادامه به همراهان چهارراه تبلیغات تقدیم می گردد.

مطلب دوم ایشان نیز با عنوان "سه قدم موثر در بومی سازی کمپین های بازاریابی بین المللی" به زودی در چهارراه تبلیغات منتشر خواهد شد.

New Page 2

 

بیشتر از یکصد سال است که کوکاکولا به عنوان برندی تصویر محور در فرهنگ عامه بسیاری از کشورهای جهان شناخته می شود. روش این شرکت در بازاریابی و ارتباط با مشتریان، هدفمند و متمایز با رقباست.ماموریت سازمانی آنها تنها فروش محصولات نیست. آنها به تاثیرگذاری مثبت در جهان و تبدیل دنیای پیرامون به دنیایی بهتر می‌اندیشند. بیانیه ماموریت کوکاکولا به شرح زیر است:

       
  •  طراواتی دوباره به جهان بخشیدن
  •  
  •  تبدیل لحظات عادی به لحظات خوش‌بینی و شادی
  •  
  • ساخت ارزش‌ها و ایجاد تمایز

چندی پیش آنها از استراتژی بازاریابی خود رونمایی کردند. آنها پی بردند که استراتژی‌شان با آن كه ده‌ها سال است با موفقیت از آن استفاده می‌کنند نیاز به بازنگری دارد. آنها دریافتند كه باید از موضع "ایجاد برتری در خلاقیت" به موضع "طراحی محتوای مناسب فضای مجازی" بروند. برتری در خلاقیت همواره در تبلیغات كوکاکولا به وضوح دیده می‌شد بنابراین این شرکت تصمیم گرفت تا تهیه محتوای مناسب فضای مجازی را به عنوان کلید راه خود برگزیند.در کوکاکولا محتوای مناسب دنیای مجازی به عنوان موضوع اصلی و دستمایه در تعاملات برند شناخته می‌شود.


حال می‌خواهیم چند درس از این روند را مرور کنیم.


درس اول: تولید محتوای قابل اشتراک‌گذاری
مهم‌ترین نکته در تولید محتوای خوب، خلق ایده مناسب است. ایده مناسب و جذاب باعث پخش گسترده محتوای تولید شده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌شود. (در واقع مطلب تولید شده می‌بایست آنقدر جذاب باشد که بدون درخواست از کاربران خود به خود به اشتراک گذاشته شود.)


درس دوم: اطمینان از مرتبط بودن محتوا با اهداف
مرحله بعدی اطمینان حاصل کردن از ارتباط محتوا با اهداف زیر است.

       
  • اهداف کسب و کار شرکت
  •    
  • کاراکتر برند
  •    
  • علایق مشتری

به بیان دیگر مرتبط بودن محتوای تولید شده به معنای انتقال متجانس پیام محتوا با ماموریت سازمانی و کاراکتر برند می‌باشد.


درس سوم: برقراری گفتگوی دو طرفه
کوکاکولا متوجه شده است که مشتریان ایده‌ها و روایت‌های بیشتری از خود آن‌ها خلق می‌کنند، پس بر آن شدند تا بر این روند تعاملی دو طرفه از طریق روش عمل و عکس‌العمل دامن بزنند. روش‌های جدید انتشار مطالب از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون Twitter, You Tube و Facebook از جمله مهمترین ابزارهای ایجاد این گفتگوی دو طرفه هستند. مدتی است که پس از انتشار ویدئوهای تبلیغاتی coca cola بلافاصله افراد خلاق در اقصی نقاط جهان اقدام به باز تولید و شوخی با برخی از این ویدئوها می‌نمایند و این شرکت نیز گاه در ویدئوهای بعدی خود به پاسخ به شوخی‌های طرح شده اقدام می‌كند. در این عصر دیگر نباید تنها به انتشار پرداخت بلکه می‌بایست با مخاطبان وارد گفتگوی دوسویه شد.


درس چهارم: حرکت به سمت انتقال پویای مطالب
در گذشته وقتی از رسانه‌ها استفاده می‌کردیم، انتقال مطالب به شکل ایستا و جاده‌ای یک طرفه بود. تلویزیون و روزنامه‌ها مطالب را بدون هیچ هدف‌گیری مشخص و ارتباط دوسویه‌ای به سمت مخاطبان شلیک می‌کردند. امروز کوکاکولا بر آن است تا رشد کسب و کار خود را از طریق حرکت از "انتقال یک طرفه مطالب" به سوی "انتقال پویای مطالب از طریف شبکه‌های اجتماعی" محقق نماید.برای انجام این کار می بایست مطالب از طریق تعامل و گفتگو با مشتریان منتقل گردد. می بایست از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی زیادی با مشتریان خود وارد گفتگو شد.امروزه انتقال مطالب از شکل ایستا به شکل چند وجهی و گسترش پذیر تبدیل شده است.


درس پنجم: با خلق مطالب خود شجاع و خلاق باشید.
بخشی از استراتژی جدید کوکاکولا در ساخت مطالب، پیروی از مدل "هفتاد-بیست-ده" در ساخت محتوای اشتراک پذیر به شکل زیر است:

       
  • 70% از محتوا شما باید ریسک کمی داشته باشد.این بخش می بایست انتظارات شما را     از انتقال مطالب برآورده سازد. (اجرای این بخش می بایست راحت بوده و کمتر از     50% زمان شما را بخود اختصاص دهد)
  •    
  • 20% از محتوا می بایست حاوی مطالب خلاقانه فراتر از 70% مورد اشاره باشد.
  •    
  • 10% از محتوا می بایست شامل ایده های بازاریابی با ریسک بالا باشد، ایده هایی     که جریان ساز و آینده ساز باشند؛ ضمناً می بایست آماده بود که این 10% حتی     مابقی محتوا را به حاشیه برده یا از بین ببرد.

این روش همانند کشیدن طرح سیه و سفید بر روی کاغذ سفید است.برای ساخت اثری با جلوه بصری مطلوب، پیشرو و قابل تعامل در دنیای وب می بایست از بستر محتوای چند رسانه ای و تعاملی بهره جست.

تیزر 30 ثانیه ای دیگر بهترین روش تبلیغ نیست...

کوکاکولا به این نتیجه رسیده است که تیزرهای تلویزیونی 30ثانیه ای در دنیای امروز کارکرد گذشته را ندارد. امروز برندهای بسیار قدیمی مانند Old spice و بسیاری از کسب و کارهای دیگر تعامل با رسانه های اجتماعی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود برگزیده اند. ما نیازمند حرکت به سمت مدل "همکاری با مصرف کننده واقعی" هستیم که بتوانیم به سمت ساخت محتوایی پرهیاهو نیل کنیم. هیچگاه یادگیری تحریک به گفتگو و رفتارهای تعاملی (ایجاد کنش و واکنش) به این اندازه مهم نبوده است. ایده های مصرف کنندگان، خلاقیت و گفتگو آزادانه از طرق ارتباطات دوسویه جهت بیشتر مورد توجه قرارگرفتن برند، بخش حیاتی برنامه بازاریابی است.


سخن پایانی

شما چطور این گفتگوی دو طرفه را در برنامه بازاریابیتان جانمایی کرده اید؟ در فیس بوک، چند نفر درباره شما گفتگو می کنند؟آیا محتوای ساخته شده توسط شما قابل اشتراک گذاری است؟با اهداف شما یکپارچه است؟چند وجهی است؟

منبع:چهارراه تبلیغات، نوشته آرش بهجو


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در چهارشنبه 28 خرداد 1393

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت