تبلیغات
چهارراه تبلیغات - چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟ // نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی , مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات ,

New Page 1

چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه بین الملل نداریم؟

http://static.mihanblog.com//public/user_data/user_files/25/74797/Images/93/success01.jpg

چندی پیش در سمینار تخصصی ارتباطات و روابط عمومی نوین كه به مناسبت روز جهانی ارتباطات در شهر قزوین برگزار شد، ارائه ای داشتم با عنوان "مدیریت تصویر سازمانی با تاكید بر ذینفعان كلیدی".

مدیریت تصویر سازمانی مقوله ای است مهم كه متاسفانه شركتهای ایرانی توجه كافی به آن نداشته اند. از اینرو در كشور كمتر شركتی را می توان یافت كه در ساخت تصویری مثبت و ارزنده در ذهن و قلب مخاطبان خود موفق عمل كرده باشد.

New Page 2

اساسا هر زمان كه از سطح موفقیت شركتهای ایرانی سوال شده، بیشتر معیارهای مالی ملاك سنجش موفقیت بوده اند. این امر موجب شده كه بزرگترین و شناخته شده ترین سازمانها و شركتهای ایرانی در ردیف بدنام ترین شركتهای كشور جای بگیرند. به عنوان نمونه بانك ملی ایران كه بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی و صرفا با معیارهای مالی برترین سازمان كشور در سال 92 بوده است را در نظر بگیرید. چقدر این بانك در بین افكار عمومی محبوب و معتبر است؟!

بد نیست نظری هم به موفق ترین شركتهای دنیا بیاندازیم. بر اساس ارزیابی شركت "های گروپ" برترین شركت دنیا اپل (apple) بوده است. حالا اعتبار و محبوبیت برترین شركت دنیا را با برترین شركت ایران مقایسه كنید! شركتها بخشی از محبوبیت و اعتبار خود را از محبوبیت و اعتبار مدیران خود دریافت می كنند. حالا با این توصیف مدیر عامل اسبق بانك ملی را با مدیر عامل اسبق شركت اپل مقایسه كنید. نتیجه روشن است.

از دیگر شركتهایی كه در بالای لیست 100 شركت برتر ایرانی جای گرفته اند دو خودروساز بزرگمان هستند. ایران خوردو و سایپا. یكی دیگر از شركتهای برتر بر اساس ارزیابی های گروپ شركت تویوتا است. مقایسه محبوبیت و اعتبار بزرگترین خودروسازان ایران با بزرگترین خودروساز دنیا هم نتیجه ای مشابه مقایسه قبل را به همراه خواهد داشت. اگر تردید دارید می توانید رویكرد خودروسازهای ما در زمان بروز نقص فنی در خودروهایشان را با رویكرد شركت تویوتا زمانی كه سیستم ترمز یكی از خودروهایش مشكل داشت مقایسه كنید. خودروسازهای ما تا آنجا كه بتوانند انكار می كنند و مشكل را به جای دیگری ارجاع می دهند در حالی كه مدیر عامل شركت تویوتا در مقابل جمع زیادی از خبرنگاران تا كمر خم می شود و خاضعانه عذرخواهی می كند. و این عذرخواهی تمام كار نیست بلكه در سریعترین زمان ممكن اقدام به جمع آوری خودروهای معیوب یا احتمالا معیوب خود كرده و مشكل را بلافاصله رفع می كنند.

بارها دانشجویان از من سوال كردند كه چرا ما در ایران برندی موفق در سطح جهانی نداریم؟!

جواب روشن است برای اینكه ما تفكری در سطح تفكر جهانی نداریم. اساسا ما تعریف درستی از موفقیت نداریم. تنها معیار موفقیت ما معیارهای مالی هستند. درآمد، فروش، سود و ...' اما معیار موفقیت در شركتهای بین المللی صرفا به نسبتهای مالی بر نمی گردد. بلكه آنها به تصویری كه ذینفعانشان از آنها می سازند هم حساس هستند و مدام بهبود تصویر سازمانی خود را در دستور كار دارند. آنها می دانند كه مشهور بودن كافی نیست بلكه باید محبوب هم بود. و می دانند محبوبیت پلكان موفقیت را هموارتر می سازد. آنها فهمیده اند كه صرفا داشتن مشتری نشانه عملكرد خوب نیست بلكه داشتن مشتری راضی است كه نشانه درست عمل كردن است.

حتما شما هم تصاویر محیط كاری گوگل را دیده اید و برایتان سوال شده كه چرا یك شركت باید تا این حد به كاركنان توجه كند! پاسخ روشن است برای اینكه می خواهد دل مشتریان بیرونی را هم به دست بیاورد. شركتی كه هنوز مشتریان درونی خود (كاركنانش) را نتوانسته راضی كند چگونه می تواند به راضی نگه داشتن مشتریان بیرونی خود امید داشته باشد. بر این اساس یكی دیگر از معیارهای شكل گیری تصویر سازمانی، نحوه رفتار شركتها با كاركنانشان است. مشتریان مهم به شركتهایی كه به كاركنان خود بها نمی دهند، اعتماد نخواهند كرد. از جمله شركتهای محبوب دنیا، گوگل است. و یكی از دلایل این محبوبیت ارزشی است كه این شركت برای كاركنان خود قایل می شود.

توجه به محیط زیست و پذیرفتن مسئولیت اجتماعی از دیگر معیارهای محبوبیت است. البته مردم تفاوت رفتار خالصانه را با رفتار فریبكارانه به خوبی تشخیص می دهند. پس صرفا شعار دادن و نقش بازی كردن و به طور موردی و مقطعی پروژه اجتماعی تعریف كردن كمكی به شركتها نخواهد كرد.

برداشت مشتریان از كیفیت كالاها و خدمات شركتها و نیز پویایی و به روز آوری فرآورده های سازمانی از دیگر اجزای اشتهار و محبوبیت است كه البته اهمیت آن برای همگان روشن است.

و خلاصه همه این داستان برای این بود كه بگویم اگر می خواهیم برندی مطرح در عرصه جهانی یا حداقل منطقه شویم و اگر دوست داریم مردمانمان به سازمانها و شركتهای كشورشان افتخار كنند راهی نداریم جز اینكه ماهم تعریفمان را از موفقیت اصلاح كنیم و منافع بلند مدت را به منافع كوتاه مدت نفروشیم.

منبع: چهارراه تبلیغات، نوشته امیر بختایی

 


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در چهارشنبه 7 خرداد 1393

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت