تبلیغات
چهارراه تبلیغات - عكاسی تبلیغاتی یا صنعتی: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 عكاسی تبلیغاتی یا صنعتی // ادبیات تبلیغات , مشاغل صنعت تبلیغات ,

عکس تبلیغاتی؛ هنری در خدمت دنیای اقتصاد

عکاسی تبلیغاتی یا صنعتی(Commercial photography)‏ شاخه بسیار جذابی از عکاسی است که می تواند تاثیر بسیاری بر جامعه و مخاطب داشته باشد. در این رشته از عکاسی، هنرمند تمام خلاقیت و هنر خود را برای معرفی و تبلیغ کار سفارشی مورد نظر به خدمت می گیرد، تا مخاطب را به سوی آن جذب کند.

در واقع در این شاخه هنری، عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکسبرداری می‌کند و از پیوندزدن آن با جلوه های بصری و با برانگیختن کنجکاوی مخاطب به پررنگ شدن آن محصول در ذهن بیننده کمک می کند. بنابراین هرگونه عکسی که در خدمت معرفی، تبلیغ و یا فروش تولیدات یا کالاها باشد، عکاسی صنعتی - تبلیغاتی محسوب می شود.

هنرمند در قالب این شیوه از عکاسی پیام لازم را به مخاطب خود با سرعت و بدون بیان کلمات منتقل می کند. اثر تاثیرگذار، عکسی است که مخاطب به راحتی و با بی تفاوتی از کنار آن عبور نکند و تفسیر آن نیاز به دقت زیاد و صرف وقت باشد.  عکاسی تبلیغاتی موضوعات مختلفی چون مد، موادغذایی، مبلمان و دکوراسیون، کالاهای صنعتی، بهداشتی و ماشین را دربرمی گیرد.

از جمله ویژگی های این رشته از هنر عکاسی، لزوم آشنایی عکاس با فضای تبلیغات، نگاه مخاطب و از همه مهمتر ویژگی کالای مورد نظرش است. در واقع هر چه عکاس تبلیغاتی تجربه و اطلاعات بیشتری درباره‌ سفارشات خود داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.  ضمن اینکه تسلط و در اختیار داشتن وسایل و فضای مورد لزوم، رمز موفقیت عکاسان صنعتی است. اما در هر صورت، خلاقیت و ایجاد شوک در مخاطب و نمایش جلوه ای نو و متفاوت از تصویر، حرف اول را می زند.

در این نوع از عکاسی، علاوه بر مهارت فنی عکاس، انتخاب رنگ های مناسب با نوع تبلیغ و روحیات مخاطب و داشتن یک دید گرافیکی قوی به اشیاء بسیار مهم است. ضمن اینکه هر شی یا سوژه ای برای نمایش جنسیت و ظرافت خود، نورپردازی خاصی را می طلبد.

ترکیب بندی در عکاسی تبلیغاتی نقشی کاملا متفاوت ایفا می کند. ترکیب بندی عکس ها برای استفاده در تبلیغات مستلزم این است که عکاس در نظر بگیرد که پس از آنکه عکس گرفته شد، چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. عکاس باید بداند که عناصری مثل تیترها یا نوشته ها بایستی با کل تصویر یکی شوند.  عکاس باید تصمیم بگیرد تا تراکم مناسبی از رنگ مایه یا رنگ های متضاد را در تصویر قرار دهد تا اینکه متن بتواند با وضوح کامل در مقابل عکس قرار گیرد، بویژه اگر عکس در پس زمینه قرار داشته باشد.

طراحان هنری، مدیران فروش و گرافیست‌ها از جمله نیروهای مرتبط با عکاسی تبلیغاتی هستند. به عنوان مثال یک طراح دکور، چیدمان وسایل و از همه مهمتر زاویه‌ دید وسیله مورد نظر را به گونه ای می چیند تا منظور عکاس تامین شود و عکاس وظیفه سنگین و حرفه‌ای نورپردازی، انتخاب فیلم و لنز مناسب را برعهده دارد. در واقع در دنیای حرفه‌ای عکاسی تبلیغاتی، حداقل چهار نفر در خلق یک اثر شرکت دارند.

از دیگر ویژگی های عکس های تبلیغاتی این است که تقریبا در هیچ یک از شاخه های عکاسی به اندازه بخش تبلیغات آن نظر سفارش دهنده در خلق اثر دخیل نیست. صاحبان صنایع و کارخانجات، ارگان های دولتی، بخش های اقتصادی و بازرگانی، روابط عمومی‌ها و سازمان های تبلیغاتی و در ضمن گرافیست‌ها و طراحان صنعتی - هنری، همه و همه سفارش دهنده های این قبیل عکس ها هستند.

در عکاسی تبلیغاتی ممکن است از مدل جاندار(انسان یا حیوان) استفاده شود؛ در این مواقع نه تنها نمی توان سوژه‌ اصلی را که یک سوژه تبلیغاتی است فدای جذاب‌تر شدن مدل زنده کرد، بلکه بر عکس، مدل زنده باید مانند هر وسیله یا تکنیک دیگر نیز در خدمت سوژه اصلی باشد.

فضای شهرهای امروز را از هر سو تابلوهای تبلیغاتی رنگارنگ و جورواجور برای محصولات و کالاهای مصرفی شرکت های مختلف پر کرده است که پشت هر کدام از آنها، هنرمند عکاسی قرار دارد که با دوربین به خلق یک تصویر اثرگذار و جذاب پرداخته و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه عکس تبلیغاتی در دنیای مدرن امروز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در شنبه 24 فروردین 1392

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت