تبلیغات
چهارراه تبلیغات - گاهی نظرسنجی ها دروغ می گویند!: مدیریت بازاریابی تبلیغات تبلیغ فروش برند

چهارراه تبلیغات
 

 بازدید از وب سایت جدید امیر بختایی

 

>> منوهای کاربری <<

 

صفحات بعدی این موضوع


= بازگشت به صفحه نخست

= آرشیو كامل مطالب

 

جستجو در مطالب چهارراه تبلیغات

 

 

عضویت در گروه چهارراه تبلیغات

¯ برای عضویت در گروه چهارراه تبلیغات اینجا كلیك كنید.


تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات


¯ ورود به تالار گفتگوی متخصصین تبلیغات

 

نظر سنجی ها

¯ چه شكلی از تبلیغات بیشتر توجه شما را به خود جلب كرده است؟


آخرین مطالب

¯نگاهی به استراتژی تبلیغاتی فیلم سینمایی بارکد

¯دانلود رایگان کتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟

¯دعوت به همكاری كارشناسان فروش حضوری

¯دوره تابستانی مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯دوره ویدئویی مدیریت فروش و فروشندگی حرفه ای

¯دوره ویدئویی اصول بازاریابی و مدیریت بازار

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری در سازمان مدیریت صنعتی

¯آگهی استخدامی كارشناس بازاریابی و فروش

¯رقابت تبلیغاتی شركتهای ایرانی در شبكه های ماهواره ای

¯آگهی استخدامی مدیر و كارشناس بازاریابی و فروش

¯نقد فنی كمپین تبلیغاتی دیجی كالا

¯نصب مجدد پنل تبلیغاتی بر بدنه تاكسیها

¯تویوتا بازهم با ارزش‌ترین برند خودرو در جهان شد

¯ مصاحبه امیر بختایی با شفقنا در خصوص بازاریابی مدرن

¯عجیبت ترین روش برای تبلیغ محصول

¯لوگو یا نشان و كاربرد آن

¯كپی رایت جنگ آینده

¯دعوت به همكاری بازاریاب و حسابدار

¯ابزاها و روشهای تحقیقات بازار

¯برگزاری دوره شصت و یكم مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯بومی سازی كمپین های بازاریابی بین المللی

¯پیش بینی آینده صنعت تبلیغات

¯پنج درس از استراتژی تولید محتوای دیجیتال كوكاكولا

¯مشاوران و طراحات خلاق تبلیغات چكار می كنند!

¯چرا ما برند ایرانی مطرح در عرصه جهانی نداریم؟

¯قوانین طلایی مذاكره فروش

¯چگونگی پیدایش صنعت تبلیغات

¯نقد كمپین انصراف از دریافت یارانه

¯دوره بهاره مهندسی فروش و فروشهای حضوری

¯انتشار مجموعه میزگردهای تخصصی بازاریابی ایران


تبلیغات

سازمان مدیریت صنعتی 50 ساله شد

BrandzTech

Rastak

مجتمع آمورزش نیكوكاری رعد


آرشیو ماههای اخیر

شهریور 1395 (1)
مرداد 1395 (1)
شهریور 1394 (1)
تیر 1394 (1)
خرداد 1394 (2)
فروردین 1394 (1)
اسفند 1393 (2)
دی 1393 (1)
آبان 1393 (1)
مهر 1393 (2)
شهریور 1393 (2)
مرداد 1393 (2)
تیر 1393 (4)
خرداد 1393 (4)
اردیبهشت 1393 (3)
فروردین 1393 (2)
اسفند 1392 (2)
بهمن 1392 (1)
دی 1392 (2)
آذر 1392 (3)
آبان 1392 (3)
شهریور 1392 (4)
مرداد 1392 (3)
تیر 1392 (3)
خرداد 1392 (2)
اردیبهشت 1392 (5)
فروردین 1392 (3)
اسفند 1391 (3)
بهمن 1391 (3)
دی 1391 (4)
آذر 1391 (3)
آبان 1391 (4)
مهر 1391 (7)
شهریور 1391 (5)
مرداد 1391 (5)
تیر 1391 (6)
خرداد 1391 (3)
اردیبهشت 1391 (5)
فروردین 1391 (3)
اسفند 1390 (5)

 

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات

دسترسی به فید چهارراه تبلیغات

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به Google

اضافه كردن فید چهارراه تبلیغات به YAHOO

 نسخه موبایل چهارراه تبلیغات

 

آمار وبلاگ

امروز :
كل مطالب :
بازدید های دیروز :
كل بازدیدها :


 گاهی نظرسنجی ها دروغ می گویند! // نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی ,

گاهی نظرسنجی ها  دروغ می گویند!

بخشی از نظر سنجی جدید ایسپا كه به تازگی منتشر شده است نكات جالبی در خود دارد. بر اساس این نظرسنجی حدود 50 درصد از خانوارهای تهرانی اولین معیار انتخاب خود را كیفیت بالای كالا عنوان كرده اند. در این میان معیار قیمت مناسب و ارزان با حدود 25 درصد و خدمات پس از فروش با حدود 8 درصد در رده دوم و سوم قرار گرفته اند. جذابیت و زیبایی كالا، خوش نامی كالا، میزان مصرف انرژی، دسترسی آسان به كالا، تنوع مارك، تبلیغات كالا و ارزش اجتماعی (كلاس داشتن) در رده های بعدی قرار گرفته اند.

امتیاز پایین برخی از عوامل در تصمیم گری خرید جای تامل بسیار دارد و چنانچه سطحی از این آمار بگذریم ممكن است ما را به اشتباهاتی مهلك بیاندازد. در اینگونه موارد برای درك واقعیت، حتما تحقیقات تكمیلی هم لازم است. باید بدانیم پاسخ دهندگان چه برداشتی از سولات داشته اند و چه منظوری از دادن پاسخ ها داشته اند. به این بهانه به جنبه های دیگر دو مورد از نتایج نظرسنجی مذكور می پردازم كه البته در باقی موارد هم می توان مشابه اینكار را انجام داد.

 

1. بر اساس این نظر سنجی سهم خدمات پس از فروش در تصمصم خرید خانوارهای ایران  تنها 8 درصد است. آیا این به آن معنی است كه 92 درصد خانوارها توجهی به خدمات پس از فروش ندارند؟

در مورد خدمات پس از فروش نكته جالبی وجود دارد كه چندسال پیش در پژوهشی كه در قالب یك طرح مشاوره داشتم به آن پی بردم. موضوع مشاوره در صنعت لوازم خانگی بود و بر اساس تحقیقی كه انجام دادیم خریداران اعلام كردند كه معیار خدمات پس از فروش اهمیت ناچیزی در تصمیم خریدشان دارد. از آنجاكه این یافته با پژوهشهای انجام شده در كشورهای توسعه یافته متفاوت بود ما را بر آن داشت تا در مورد دلیل آن بیشتر تحقیق كنیم. به نظر شما چرا خریداران ایرانی برای خمات پس از فروش ارزش چندانی قایل نیستند؟

جواب این سوال ساده است. بررسیهای تكمیلی ما نشان داد كه میعار خدمات پس از فروش برای ایرانیان نیز مهم و قابل توجه است اما عدم اعتماد به ادعاهای صورت گرفته در مورد خدمات پس از فروش در ایران بسیار بالا است. ظاهرا از آنجا كه تعداد زیادی از تولید كنندگان و فروشندگان به تعهدات خود در خصوص خدمات پس از فروش از جمله گارانتی عمل نمی كنند، خریداران نیز این معیار را چندان در تصمیمات خرید خود لحاظ نمی كنند.

این واقعیت می تواند به عنوان فرصتی طلایی محسوب شود برای تولید كنندگانی كه بتوانند كیفیت خدمات پس از فروش خود را نه ادعا بلكه اثبات كنند.

2. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، به نظر می‌رسد در ایران تبلیغات تاثیر چندانی در جلب و جذب مخاطبان ندارد. چرا كه براساس نظرسنجی ایسپا سهم تبلیغات یك كالا در تصمیم‌گیری مصرف‌كنندگان برای خرید آن كالا تنها یك درصد است.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا به واقع تبلیغات در جلب و جذب خریداران  نقش چندانی ندارد و شركتهای تجاری با صرف بودجه های هنگفت،  تنها پول خود را هدر می دهند؟

این موضوع سوژه اصلی سخنرانی بود كه اواخر سال گذشته در چهارمین همایش صنعت تبلیغات داشتم. پاسخ این است كه اغلب مردم معتقدند تبلیغات تاثیری در انتخاب آنها نداشته و آنها بر اساس منطق و احساس شخصی خود تصمیم خرید می گیرند. اما واقعیت چیز دیگری است. تبلیغات هوشمندانه می تواند با چیدمان دستور كار ذهنی مخاطب را به تصمیمی مشخص و از قبل طراحی شده سوق دهد. بر این اساس بر خلاق تصور، دستور كار ذهنی ما از تبلیغات پیرامونمان به شدت تاثیر می گیرد و این می شود كه كالایی را انتخاب می كنیم كه قرار است انتخاب كنیم. ساز و كار اثر گذاری تبلیغات بر دستور كار ذهنی چیزی است كه در مبحث روان شناسی تبلیغات مورد بررسی و كنكاش تخصصی قرار می گیرد. بر این اساس معمولا  پاسخ این پرسش كه آیا تبلیغات در تصمیم خرید شما تاثیر مهمی دارد؟ خیر است. اما فراموش نكنید كه این تلقی پاسخ دهنده از واقعیت است  و اما خود واقعیت چیز دیگری است!

چنانچه فرصتی شود در آینده در این خصوص بیشتر توضیح خواهم داد.

منبع: چهارراه تبلیغات، نوشته امیر بختایی

 


>> <<


نوشته شده توسط امیر بختائی در شنبه 1 مهر 1391

 لینک این مطلب | نظرها و پیامها ()                                                        عضویت در گروه | عضویت در خبرنامه


صفحات بعدی این موضوع:

 

    استفاده از مطالب وبلاگ چهار راه تبلیغات با ذکر ماخذ و درج لینك آزاد است.
All Rights Reserved 2005-2006 © http://advercross.mihanblog.com

 

 

  

كارگاه سلامت سنجی بازاریابی و فروش

 

 

 

 

 

 

 

>> منوهای اصلی <<


= صفحه نخست
= پست الکترونیک
=ارتباط مستقیم با مدیر وبلاگ


نویسندگان

= امیر بختائی (رزومه)

= شادی گلچین‌فر (رزومه)


موضوعات
درباره وبلاگ و نویسندگان(30 مطلب)
تاریخچه تبلیغات(13 مطلب)
ادبیات تبلیغات(46 مطلب)
مشاغل صنعت تبلیغات(4 مطلب)
شرکتهای تبلیغاتی(6 مطلب)
قوانین تبلیغات(25 مطلب)
اخبار دنیای تبلیغات(183 مطلب)
نقد و بررسی آثار و فعالیتهای تبلیغاتی(116 مطلب)
تبلیغات اینترنتی(34 مطلب)
معرفی و دانلود کتاب و مجلات مدیریت بازاریابی و تبلیغات(50 مطلب)
دوره‌های آموزشی بازاریابی و تبلیغات(73 مطلب)
كنفرانس ها و نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی(51 مطلب)
جشنواره های تبلیغات(29 مطلب)
مقالات کلینیک بازاریابی و تبلیغات(28 مطلب)
تصاویر تبلیغاتی برگزیده(19 مطلب)
تیزرهای تبلیغاتی و تلویزیونی(43 مطلب)
مدیریت برند و نام و نشان تجاری(26 مطلب)
تبلیغاتچی های معروف(8 مطلب)
آگهی های استخدامی و فرصتهای شغلی(23 مطلب)
متفرقه(1 مطلب)

 

كتابهای نویسندگان

كتاب "چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟"

 

كتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی

 

كتاب ابزارهای مدیریتی


مقالات نویسندگان

بازاریابی از طریق پست الکترونیکی (Email Marketing)
  بازاریابی از طریق تلفن همراه (Mobile Marketing)
  [PDF] تبلیغات: ابزاری سازنده یا مخرب؟!
  [PDF] نقش مشاوره مدیریت در مدیریت صنعتی
  [PDF] ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی
  [PDF] روابط عمومی یا تبلیغات: امروزه كدامیك موثرترند؟
  [PDF] هدف گذاری و تدوین استراتژی تبلیغات
  [PDF] هفت قانون طلایی مذاکرات فروش
  [PDF] چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  [PDF] چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب كنیم؟
  [PDF] روش های بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی‌
  [PDF] شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون
  [PDF] استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات
  [PDF] ارائه مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران
  [PDF] سرنخ گمشده تبلیغات
  [PDF] اقتدار ایده‌ها
  [PDF] بررسی بازار مشاوره مدیریت در جهان
  [PDF] اینترنت؛ ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات
  [PDF] تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها
 


 آرشیو مقالات فارسی


سایتهای مفید

سازمان مدیریت صنعتی

جایزه مشاوره مدیریت ایران

انجمن مشاوران مدیریت ایران

شبكه مشاوران مدیریت صنعتی

موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی

دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد

دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها

پذیرش پیام های بازرگانی صدا و سیما

انجمن علمی بازاریابی ایران

انجمن تحقیقات بازاریابی ایران

انجمن روابط عمومی ایران

انجمن متخصصان روابط عمومی

انجمن صنفی شرکتهای تبلیغاتی

انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران

توسعه مهندسی بازار گستران آتی

رنگین کمان تبلیغات

راهکار مدیریت

خانه مدیران

ماركتینگ نیوز

I bazaryabi


 دوستان


بانیك

حامد قدوسی

دكتر احمد روستا

دكتر علی شاه حسینی

دكتر حسین وظیفه دوست

دكتر احمد یحیایی ایله ای

دكتر علی اصغر محكی

دكتر فرزاد حقیقی راد

محمد سالاری

اخبار ارتباطات

بازاریابان

به اندیش

تبلیغازار یابی

كافه بازاریابی

آرش نورآقایی

مجید عرفانیان

دکتر یونس شکرخواه

روز نوشته های پرویز درگی

محمدعلی دوست محمدی

اتاق مدیریت ارتباط با مشتری

وب سایت شخصی امیر بختایی


 

 

 

 
جستجوِی گوگل

 



در كل اینترنت
در این سایت