تبلیغات

امیر بختایی

 

(رزومه)

 

سوابق تحصیلی

  • فارغ التحصیل دوره عالی مشاوره مدیریت
    • سازمان مدیریت صنعتی
  • كارشناس ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی
    • واحد علوم و تحقیقات
  • كارشناس مدیریت بازرگانی
    • دانشگاه شهید بهشتی

 

 

دوره‌های مهم گذرانده

  • نگرش اقتصادی - اجتماعی به مدیریت (موسسه ISEOR فرانسه با همكاری دانشگاه لیون فرانسه)

  • تربیت مدرسان مدیریت تكنولوژی (سازمان (Unido
  • مدیریت استراتژیك پروژه (سازمان مدیریت صنعتی با همكاری موسسه CAIT كانادا)

  • Marketing Audit & Metrics  (شركت نوسازی صنایع ایران)
  • مدیریت استراتژیك -به صورت الكترونیك (سازمان مدیریت صنعتی)
  • كارگاه تخصصی مهارتهای مشاوره مدیریت (انجمن بین‌المللی مدیران ایرانی)
  • قیمت گذاری در كلاس جهانی (موسسه Pricing Solution)

 

 

سوابق كاری و اجرایی

 
  • سازمان مدیریت فرا (از سال 1379 تا 82)
    • مسئول بازاریابی
    • كارشناس آموزش دوره های مدیریتی
  • سازمان مدیریت صنعتی
    • رئیس اداره توزیع و فروش (از سال 1390)
    • كارشناس مشاوره و تحقیق مدیریت (از سال 1382)
    • مدرس و عضو كانون دانشگران سازمان مدیریت صنعتی
    • عضو شورای علمی دوره های كوتاه مدت سازمان مدیریت صنعتی
    • مدیر علمی دوره كاربردی مدیریت بازرگانی در سازمان مدیریت صنعتی
  • عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران

 

سوابق اجرایی:

  • رئیس اداره توزیع و فروش سازمان مدیریت صنعتی

  • مشاركت در پروژه های متعدد پژوهشی و مشاوره ای در سازمان مدیریت صنعتی، وزارت راه و ترابری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پتروشیمی بوعلی، ماشین‌سازی اراك، ریخته گری تراكتورسازی تبریز، صندوق حمایت و بازنشستگی آینده ساز، نیروگاه اتمی بوشهر، بانك صادرات ایران، بانك گردشگری، باشگاه گردشگری ایرانیان، شركت دژپاد، شركت پایساز، توسعه پستهای فشار قوی پارسیان، شركت رزگاز كاشان، صنایع فلزی مازند، شركت خدمات ریلی (RTI)، شركت بین المللی رولند برگر، گروه صنعتی آرتا، شركت پیام پرداز، شركت لایزر، پوشاك گراد، شركت مهندسی صنعتی دمیرچی، شركت پارس تلفن كار، تجارت بین الملل هم وطا، شركت شیما فیلم، شركت زاگرس درخشان، تجهیزات ورزشی اركیدمهر، شركت آریا ایده، شركت كیما گران لیا، كیلینكی زیبایی شنهای نقره ای، شركت پارس آژیراك، گروه پاترون، شركت كیما سوشا و  ...

  • كارشناس بازاریابی و تبلیغات برنامه های مختلف رادیو تجارت و رادیو جوان از جمله برنامه پژواك، برنامه رونق، برنامه كنكاش، برنامه فروشگاههای زنجیره ای، برنامه نمودار و ... (بیش از 50 برنامه)

  • عضو كمیته داوری سومین كنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

  • عضو كمیته علمی اولین  و دومین كنفرانس برندهای تند مصرف

  • عضو كمیته علمی چهارمین همیش صنعت تبلیغات یران

  • عضو كمیته علمی چهارمین كنفرانس بازاریابی خدمات بانكی

  • عضو كمیته علمی اولین همایش بازاریابی و برندسازی در صنعت دارو و سلامت

  • و ...

 

 

 

فعالیتهای آموزشی

 

  • مدیر علمی دوره كاربردی مدیریت بازرگانی در سازمان مدیریت صنعتی
  • طراحی و تدریس دوره آموزشی تبلیغات اینترنتی در سازمان مدیریت صنعتی (برای اولین بار در ایران)
  • تدریس دوره آموزشی مهندسی فروش و فروش حضوری، دوره اصول بازاریابی و مدریریت بازار، دوره اصول و مبانی تدوین طرح كسب و كار (Business Plan) (در مرکز آموزش سازمان مدیریت صنعتی)
  • همكاری در طراحی و تدریس دوره‌های زیر در سازمان مدیریت صنعتی:
    • دوره جامع بازاریابی الكترونیك (e_marketing)
    • دوره میان مدت بازاریابی - قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت
    • دوره تحقیقات بازاریابی (Marketing Research)
  • تدریس دوره آموزشی اصول بازاریابی و دوره آموزشی مهندسی فروش در موسسه آموزش عالی آزاد ماهان
  • برگزاری سلسله دوره های آموزشی استراتژیهای تنظیم بازار در موسسه آموزشهای بازرگانی (وابسته به وزرات بازرگانی)
  • برگزاری كارگاه آموزشی مهندسی فروش و فروشندگی حرفه ای در آكادمی توف ایران- آلمان

  • برگزاری كارگاه‌های آموزشی متعدد در حوزه بازاریابی، فروش و  تبلیغات برای موسسات دولتی و خصوصی از جمله: گروه سایپا، گروه صنعتی انتخاب (اسنوا، دوو، حایر)، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هولدینگ گسترش پایا صنعت سینا، شركت ایساكو، شركت صنعتی و معدنی گل گهر، شركت سرمایه گذاری مسكن، پخش رازی، شركت پخش سها هلال، بانك سامان، بانك پارسیان، بانك ملی ایران، بیمه شهر، پیك برتر، شركت پلیمر آریا ساسول، شركت پیام پرداز، شركت پژوهش و توسعه ناجی، شركت پیشتاز طب، نمایندگی Asus، شركت خدمات انفورماتیك، شركت فولمن، شركت آریا ساسول، بستنی و صنایع غذایی میهن، صنایع غذایی پیمان، شركت كیاما لیبل، شركت سنجش افزار آسیا، شركت پرسو الكترونیك، پوشاك گراد، شركت نوین چرم، شركت آرین شیمی و ...

  • و ...

 

 

 

كتاب

سمینارها

مقالات

 

  • ترجمه كتاب چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟ (فهرست مطالب)
  • ترجمه كتاب ابزارهای مدیریتی (فهرست مطالب)
  • تالیف کتاب مدیریت تبلیغات اینترنتی (فهرست مطالب)
  • ارائه سخنرانی و مقاله در  كنفرانسها و همایشها:

o    سومین كنفرانس بین المللی مدیریت (مقاله تبلیغات اینترنتی در ایران؛ تنگناها و راهكارها) {تهران، سالن اجلاس سران}

o    دومین كنفرانس بین‌المللی مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات (مقاله مدل كسب و كار الكترونیك برای بازار مشاوره مدیریت ایران) {تهران، هتل المپیك}

o    اولین كنفرانس ملی مدیریت صنعتی (كارگاه روشهای افزایش فروش با رویكرد تبلیغات) {تهران، آمفی تئاتر روزنامه اطلاعات}

o    اولین كنفرانس تخصصی شیوه های نوین تبلیغات و بازاریابی (كارگاه چالشهای تبلیغات اینترنتی در ایران) {تهران، سالن همایشهای رازی}

o    اولین گردهمایی سراسری مدیران كشور: بازانگاری مدیریت (مقاله استراتژی‌های تبلیغاتی برای خدمات) {تهران، سالن اجلاس سران}

o    چهارمین كنفرانس بین‌المللی مدیریت (مقاله شناخت فرهنگ سازمانی بر اساس مدل دنیسون) {تهران، سالن اجلاس سران}

o    دومین کنفرانس بین المللی سازمانهای پیشرو و حضور در فضای تجارت جهانی (کارگاه چگونه یک طرح تجاری موفق طراحی و تدوین کنیم؟) {تهران، مركز همایشهای بین المللی صدا و سیما}

o    چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی (مورد كاوی تیزرهای تجاری موفق) {تهران، مركز همایشهای بین المللی صدا و سیما}

o    نخستین جشنواره فیلم 60: ویژه تلویزیونهای شهری (كارگاه ساخت تیزرهای اثربخش) {اصفهان، تالار هنر}

o    اولین سمینار بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی (كارگاه مدیریت تبلیغات اینترنتی) {تهران، دانشكده صدا و سیما}

o    سومین كنفرانس بین المللی بازاریابی (كارگاه استراتژی های تبلیغاتی برای خدمات) {تهران، سالن همایش های رازی}

o    اولین كنفرانس ملی مهندسی تبلیغات (كارگاه تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی) {تهران، هتل المپیك}

o    كنفرانس ارتباطات یكپارچه بازاریابی و برند (IMBC) (استراژیهای طراحی پیام در IMC) {تهران، هتل المپیك}

o    اولین كنفرانس سالانه تبلیغات و فروش (تبلیغات و فروش اینترنتی) {تهران، مركز همایشهای معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری}

o     اولین كنفرانس برندهای تند مصرف (استراتژیهای پیام در بازار كالاهای تندمصرف) { نمایشگاه بین المللی تهران}

o     پنجمین كنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی (حركت به سوی بازاریای علمی) { تهران، سالن همایشهای رازی}

o     اولین همایش انجمن مدیران ایران  (طراحی كمپین تبلیغاتی) {تهران، سالن مركز آموزش سازمان مدیریت صنعتی}

o     همایش خانه مدیران (سلامت سنجی واحد فروش) { تهران، سالن مركز آموزش سازمان مدیریت صنعتی}

o     چهارمین همایش صنعت تبلیغات (سازوكار تاثیرگذاری تبلیغات بر ذهن مخاطبان) { تهران، سالن هتل المپیك}

o     همایش برندهای صنعتی (نقش نیروهای فروش در تقویت برند سازمانی) { تهران، سالن شماره یك نمایشگاه بین المللی تهران}

o     اولین كنفرانس ارتباطات یكپارچه بازاریابی و برند برگزار شده در شیراز (IMBC) (استراژیهای طراحی پیام در IMC) { شیراز، سالن مركز مطالعات بازرگانی}

o     دومین كنفرانس برندهای تند مصرف (تبلیغات در جایگاه های خرید) { تهران، نمایشگاه بین المللی تهران}

o     اولین همیش مدیریت و اقتصاد دارو (مدیریت فروش در صنعت دارو) { تهران، مركز همیشهی بین المللی دانشگاه شهید بهشتی}

o     همایش رضایتمندی مشتریان و مزیت رقابتی در شرایط بحران (مشتری مداری در شرایط بحران) {ارومیه، سالن همایش اداره كل كتابخانه های عمومی آذربایجان غربی}

o     دومین كنفرانس ارتباطات یكپارچه بازاریابی و برند برگزار شده در شیراز (IMBC) (بایدها و نبایدهای برند آفرینی) {اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شیراز}

o    سمینار تخصصی ارتباطات و روایط عمومی نوین (مدیرت تصویر سازمانی با تاكید بر ذینفعان كلیدی) {سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشكی قزوین}

o    دومین همایش برندینگ، مشتری مداری و حضور در بازارهای جهانی (استراتژی های نگهداری و وفادارسازی مشتریان) {مشهد، سالن همایشهای برج ساپكو}

o    و ... 

  •   سایر مقالات:

o       نگارش بخش چهارراه تبلیغات (از شماره 11 تا 19 مجله دانش تبلیغات)

o       نگارش بخش كلینیك بازاریابی و تبلیغات (از شماره 169 تا 178 ماهنامه تدبیر)

        o    تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) (شماره 169)

        o    طرح بازاریابی (Marketing Plan) (شماره 170)

        o    طرح و برنامه تبلیغات (Advertising Plan) (شماره 171)

        o    مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) (شماره 172)

        o    مدیریت بر نام تجاری (Brand Management) (شماره 173)

        o    رفتار مصرف کننده (Consumer Behavior) (شماره 174)

        o    بخش بندی بازار (Market Segmentation) (شماره 175)

        o    مدیریت فروش (Sale Management) (شماره 176)

        o    ممیزی بازاریابی (Marketing Audit) (شماره 177)

        o    قیمت گذاری و مدیریت بر قیمت (Pricing) (شماره 178)

o       اقتدار ایده ها (ماهنامه گزیده مدیریت شماره 32)

o       سرنخ گمشده تبلیغات (ماهنامه تدبیر شماره 164)

o       تبلیغات به چه قیمتی ؟! (روزنامه سرمایه مورخ 1385/8/22)

o       اینترنت ابزاری كارآمد در خدمت تبلیغات (مجله دانش تبلیغات شماره 10)

o       استراتژی های ملموس سازی در تبلیغات خدمات (فصلنامه مهندسی تبلیغات شماره 1)

o       چرا تبلیغات؟ (روزنامه سرمایه مورخ 1386/1/27)

o       مدیریت كانالهای توزیع (ماهنامه تدبیر شماره 179)

o       روشهای بودجه بندی فعالیتهای تبلیغاتی (فصلنامه توسعه مهندسی بازار،  شماره 2)

o       چگونه مخاطبان تبلیغ خود را انتخاب کنیم؟ (نشریه بین المللی مهندسی تبلیغات، شماره 2،3)

o       مراحل تولید یك تیزر تلویزیونی (روزنامه سرمایه مورخ 1386/7/22)

o       هفت قانون طلایی مذاكرات فروش (فصلنامه توسعه مهندسی بازار، شماره 6)

o       هدفگذاری و تدوین استراتژی تبلیغات (ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره 9)

o       ده اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی (ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره 14)

o       بررسی صنعت مشاوره مدیریت (ماهنامه تدبیر، شماره 238)

o       و ...

 

   

مصاحبه ها و گفتگوها

 

  • روزنامه دنیای اقتصاد: نگاهی به بازار تبلیغات اینترنتی در ایران (4/7/1389)
  • رادیو تجارت: كارشناس برنامه كنكاش در خصوص علم مدیریت (1389)
  • روزنامه همشهری: تبلیغات ابزاری سازنده یا مخرب؟ (1390)
  • رادیو اقتصاد: كارشناس برنامه فروشگاه های زنجیره ای (1390)
  • رادیو جوان: گفتگوی تلفنی در خصوص چالشهای آینده بازاریابی در برنامه نمودار (1390)
  • صنعت تبلیغات: مصاحبه با عنوان تبلیغات ابزاری سازنده یا مخرب؟
  • نشریه نگاه هستی: مصاحبه در خصوص بازاریابی در صنعت آرد و ماكارونی (1390)
  • رادیو جوان: گفتگوی تلفنی در خصوص نقش اخلاق در کسب و کار (1391)
  • پایگاه خبری بانکداری الکترونیک: مصاحبه با عنوان الگوهای اثربخش در تبلیغات اینترنتی خدمات بانکی (1391)
  • مركز بازاریابی خدمات مالی: مصاحبه در خصوص بازاریابی خدمات بانكی (1391)
  • ماهنامه پنجره خلاقیت: مصاحبه در خصوص بازاریای از طریق موبایل (Mobile Marketing) (آبان 1391)
  • ماهنامه پنجره خلاقیت: مصاحبه در خصوص بازاریای از طریق ایمیل (Email Marketing) (دی 1391)
  • رادیو اقتصاد: كارشناس برنامه مهارتهای اقتصادی با عنوان سیاستهای تبلیغاتی در فروش (1391)
  • رادیو ایران: كارشناس برنامه نگاه روز با موضوع تبلیغات انتخاباتی (1392)
  • ماهنامه تدبیر: مصاحبه در خصوص بازاریابی و فروش در دوران ركودو بحران اقتصادی (خرداد 1392)
  • شبكه 3 سیما: كارشناس برنامه "سكه" در خصوص برند و برندسازی (1392)
  • پایگاه خبری بانكداری الكترونیك: میزگرد اصلاع رسانی بانكی در بستر مجازی (1392)
  • پایگاه بین الملی همكاری خبری شیعه: مصاحبه با عنوان تولید رقابتی شاه كلید بازاریابی مدرن (1393)
  • و ...

 

 

تماس

 

  • پست الكترونیك:

bakhtaei@imi.ir

bakhtaei@yahoo.com

  • وب سایت شخصی:

www.bakhtaei.com

  • وبلاگ :

www.advercross.com

 

Amir Bakhtaei